Primer trimestre
HISTÒRIES ESCRITES PELS I PER LES ALUMNES
LA CLASSE DE 6è A, B i C PASSARAM A 1r d’ESO L'ANY QUE VE.
Ainhoa Barrios
Als alumnes els falta un any per poder anar a l’institut, però primer han de passar 6è.
Els i les estudiants del CP Es Canyar poden escollir entre l’IES Manacor o el Mossèn Alcover.
L'IES MANACOR, un dels instituts del poble.
ES VALORA L'ESFORÇ DE CLASSE
Es valora l'esforç de classe amb medalles
Nicolás Blanco
Cada cinc dies que feim la tasca la mestra ens dóna una insígnia i cada cinc insígnies tenim una medalla.
Hi ha insíges de molts tipus com per fer els deures a casa, fer silenci...
Quan tenim una medalla ens deixa fer coses, per exemple: ser el mestre durant una hora, cinc minuts més de pati, ser un ajudant del mestre…
Les insígnies i les medalles.
N’ESTHER DÓNA NEGATIUUU!!!
El Covid 19 afecta als mestres de les escoles.
Albert Fuster González
La Conselleria de Salut ha citat a tots i totes les mestres que s'han de fer les proves PCR.
N’Esther se l’ha fet dimarts 3 de novembre i al cap de de 48 hores ja té el resultat.
Els nins i nines de la classe de 6èC no saben que donarà, si positiu o negatiu. N’Esther tota emocionada va donar la notícia: "He donat negatiu!!!".
Els que fiquen els pals han de dur: guants, una bata, una mascareta i una pantalla.
MÚSICA
Escoltam música mentre berenam.
Salma kallouch.
Cada dia escoltam música mentre berenam a la classe.
Nosaltres, els alumnes, triam les cançons i la mestra posa la música a l’ordinador.
Música de youtube.
ELS NINS DE 6èC FAN LLEGENDES.
Fa una setmana,” els nins de 6èC, varen començar a classe de castellà, a escriure llegendes sobre fets naturals”.
Joan Martí Grimalt
Fa una o dues setmanes, a Castellà, els nins i nines de 6è C varen llegir una llegenda sobre el llac Tikitaka.
En acabar, la mestra va dir que els alumnes n’imaginessin una sobre fets naturals, com ara: per què la lluna és rodona, per què els lloros xerren, per què brilla el sol, etc.
Els nins es posaren a escriure de seguida, però la mestra els va dir que abans havien de completar una pàgina sobre la llegenda, dient quins personatges hi hauria i com serien de caràcter. Quan la tingueren feta, varen haver de fer una rúbrica per mirar si estava més o menys bé, quan la varen tenir feta la van entregar perquè les pogués corregir.
Després les va corregir i les va tornar als alumnes perquè ho passessin a net, a un fol aposta.
Una llegenda.
BIOGRAFIA DE FAMOSOS HISTÒRICS
Els nins i nines de 6èC varen fer una biografia de famosos històrics.
Aitana Martínez
L’altre dia els nins i nines de 6èC varen fer una biografia de tres famosos històrics a
l'assignatura de Castellà. Podien escollir un d’aquests famosos: en Cristòfom Colom, na Marie Curie o en Mahatma Gandhi.
Varen tardar una o dues setmanes en fer-ho ja que ho havien de preparar, escriure-ho en el quadern, revisar-ho amb una rúbrica i entregar-ho.
Després de que la mestra ho corregís, havien de pasar-ho a net, posar imatges en el full nou i signar-ho.
Biografia de na Marie Curie.
Biografia d’en Cristòfol Colom.
ELS AMETLLERS
Els i les alumnes de 6è hem fet activitat sobre l’ ametler.
Aya Messaoudi.
Un dimarts els alumnes de 6è vàrem anar al pati amb na Xisca Sureda per veure un arbre d'ametlers i vàrem llegir un full sobre els altres arbres de secà com la figuera, el garrover i vàrem recitar dos poemes.
Vàrem agafar dues AMETLES abans de pujar a classe. Les vàrem agafar per veure si estan bones o per provar per sembrar-ne algunas si volem.
A la nostra escola hi ha un ametler.
DIBUIXAM ARBRES A PLÀSTICA
Na Catalina Monserrat ens ensenya com dibuixar arbres.
Soufian Ouchen
Un dimecres vam treballar la perspectiva amb na Catalina Montserrat. Ens va ensenyar com pintar els arbres en dos colors: verd fort i verd fluix. Els arbres els vam pintar amb color marró.
Primer, per dibuixar les perspectives vam fer unes línies. Després, vàrem dibuixar els arbres. Llavors, vàrem esborrar les línees que havíem fet al principi. I al final vàrem pintar amb diferents colors.
AL CURS DE 6è C SÓN TOTS UNS ARTISTES.
El grup de 6è C demostra el seu talent dibuixant.
ENEA PAULMIER DOMARCO
Dimecres dia 4 de novembre de 2020, els alumnes de 6è C demostren el seu talent dibuixant.
La mestra de plàstica, na Catalina Monserrat, va demanar als alumnes que fessin un dibuix amb perspectiva.
Quan els alumnes ja duien l'esbós fet, na Catalina va quedar sorpresa pel talent d’aquells nins i nines. Quan va acabar la classe, la mestra Esther Barrionuevo, va quedar bocabadada igualment.
La setmana que venia després, començaren a pintar els arbres i alguns alumnes el cel. Cada pic que la mestra Esther entrava estava meravellada amb el talent dels seus i les seves alumnes; una de les frases que més deia era: "Ooooh, què guapoo!!"
Les setmanes passaren, els nins i nines ja anaven acabant de pintar i millorar el dibuix. A la fi, tots els dibuixos han quedat exposats a la paret de l’entrada de la classe.
Un dels treballs amb perspectiva, a punt d’acabar.
MANTENIR LES DISTÀNCIES
Amàlia Pujol
Enguany tots hem de dur mascaretes per tot, i a l’escola també. A ningú li agrada dur-ne. A part d'això, també hem de mantenir les distàncies de seguretat i rentar-mos les mans sovint.
Per poder mantenir les distàncies, a l’escola sempre hem de caminar per la dreta dels passadissos. A classe les taules estan separades. Ja no podem seure en grup.
Nins mantenint les distàncies de seguretat.
CANCEL·LAT PER LA QUARANTENA
ELS BUNYOLS
Hugo Risquez
A finals d’octubre celebram un dels aconteixements més importants de la nostra història: el Dia de les Verges.
Mentre els alumnes cantam cançons, normalment les padrines i els padrins estant fent bunyols. Però a l’escola desgraciadament aquest any no podem preparar bunyols.
Els bunyols que no hem podem fer aquest any.
EL SOL I LA LLUNA, LA MANDALA
Un dimecres, la mestra Catalina Monserrat, de l’escola de C.P Es Canyar, ens va donar una mandala del sol i la lluna.
Mos va explicar els colors, específicament els colors càlids i els freds.
La lluna l'havíem de pintar amb colors freds: verds, blaus. En canvi, el sol, l’havíem de pintar amb colors càlids: taronges, vermells, grocs i roses.
L’ESCOLA MÉS ANTIGA DE MANACOR
Aquesta escola la varen construir l’any 1960.
Marcos Rubio
Marcos Rubio
Aquesta escola “que està a prop de la sortida de Manacor per anar a S'illot, Porto Cristo…”, està al carrer d’Es Canyar. També està devora de l'institut IES Mossèn Alcover (Manacor).
Té un pati molt gros: té un de futbol, un de bàsquet i un per a petits amb tobogan, aquest any que és tan estrany, han contractat més mestres, han dividit les classes en tres grups (A, B i C), cada dijous els grups de 6è traballan amb chromebooks, per si ens confinen una altra vegada, així podrem fer la feina a casa.
El pati de l’escola.
LA HISTÒRIA DE N’ÚRSULA
Adrià Sànchez
N’Úrsula i les seves amigues verges.
La història de n’Úrsula és bastant trista. El seu pare la volia obligar a casar-se amb un home,
però n’Úrsula no volia, així que se'n va anar a un altre país amb deu amigues seves.
Quan ja tornaven les onze nines, uns homes les varen veure. Aquells homes les volien violar,
però elles es van resistir.
Al final els homes les varen matar incloent a n’Úrsula.
Això és la història de Santa Úrsula.
LA MESTRA QUE DÓNA NEGATIU
La mestra de 6èC va anar a fer-se la PCR.
Toni Socias
Dia 19 d'octubre la mestra de 6èC va anar a fer-se les proves del COVID-19. Molta gent
que fa feina i que viu a Manacor se la podia anar a fer.
Quan va venir a l'escola ens va dir que havia donat negatiu. Tota la classe se va posar
tranquil·la perquè si hagués donat positiu hauria de venir una mestra substituta o pot
ser ens haurien de confinar a tots.